Sofie.

kontrollfreak

Publicerad 2012-08-24 10:35:29 i Allmänt,

Jag skulle inte vilja kalla mig ett kontrollfreak men ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att det är exakt det jag är. Jag gillar inte att hamna i situationer där jag inte har koll, har en plan och vet vad som väntar mig. Det är en sådan situation jag satt mig själv i då jag ska åka iväg till Australien. Samtidigt som jag är överlycklig för att vi ska dit och för att jag gör något för mig själv för en gångs skull så är jag livrädd. Rädd att det ska gå åt helvete, att jag ska behöva komma tillbaka till något som inte längre finns, och att jag försakar relationer och annat hemma då jag drar iväg.

Jag är inte stabil, inte här hemma och jag kommer inte heller bli det på andra sidan jorden. Man kan inte dra iväg och räkna med att man hittar sig själv och löser alla problem för det gör man inte. Däremot så kan man ta sig tid och lära känna sig själv och växa som person. För att hitta sig själv krävs det att man trivs med sig själv, ni som just nu har möjlighet att läsa detta vet om att jag inte gör det och hur jag varje dag tar mig ett steg närmare mot att göra det..

nog med djupa filosofier för idag, jag är så uttråkad! Måste hitta på något idag, vad som helst typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela