Sofie.

frestelser

Publicerad 2012-08-02 06:07:31 i Allmänt,

Alla har vi utsatts för dem, på ett eller annat sätt dyker dem alltid upp vid fel plats vid fel tillfälle och allt med dem är fel. Kan vara chokladkakan när man precis kommit igång med träningen, kan vara ett bra program när man precis ska sova och kan som i mitt fall vara något som jag för några år sedan hade backat för, för länge sen. så varför gör jag inte det? jag väger för och nackdelar som jag någonstans på vägen hörde var det lättaste alternativet att lösa detta. samtidigt som mitt hjärta och min hjärna säger två helt olika saker. lev idag, du kan dö imorgon och all sånn bullshit funkar inte. det är en livsfilosofi som man kan leva efter i en perfekt värld men här i falköping, i skiten går det inte. som sagt...

för några år sedan hade jag backat för detta direkt. men jag var inte som jag är nu för några år sedan. Jag är en helt annorlunda människa nu, och om jag får sträcka på ryggen och vara stolt för en stund så anser jag mig själv vara en bättre människa. å andra sidan, vem har rätt att döma? i slutändan är jag den jag är. nej, ingen har rätt att försöka ändra på mig, ingen har rätt att uttrycka sina åsikter om dem inte har ett vettigt argument. och förresten, är det något man ska göra så är det att glömma det förflutna. igår var igår och tro mig eller inte men tiden går inte att vrida tillbaka. försök inte rätta till gårdagen utan fokusera framåt istället. se ut ett mål och ta dig dit. behöver du hjälp, vet du vart jag finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela