Sofie.

en något annorlunda julafton

Publicerad 2012-12-25 04:05:18 i Allmänt,

Startade dagen med att gå och införskaffa oss tomteluvor inför den icke så orginella idén att ta kort i tomteluvor på stranden. kort tog vi iallafall och sen var det dags att bättra på den för mig nästan obefintliga brännan som jag lyckats åstadkomma. okej, jag är inte lika blek som när jag kom hit men jämfört med fröken Lindman så är jag minst sagt just detta. Efter några timmars solbadande så drog vi oss uppåt för att införskaffa diverse viktiga drycker inför kvällen och på vägen plockade även Frida upp en mycket fin nyårsklänning. 
 
Hem och hoppa in i duschen var nästa steg i julaftonsprocessen för att sedan göra oss i ordning och traska ner till Melissa och Sofies lägenhet. Där bjöds det på mat från alla världens hörn samt dricka och lekar. Hade det supertrevligt och mysigt. Efter detta vandrade vi hem till oss och fortsatte att dricka samt skicka julhälsningar vi skype till våra när och kära. Med tårarna som fortfarande brände av saknad fortfarande i ögonvrån så fick vi skjuts in till centralen av en kompis som släppte av oss vid sidebar. Där var det dans som stod på schemat vilket vi gjorde i några timmar innan vi beställde mat och åkte hem. 
 
Väl hemma var det fortfarande galet mycket folk i huset så jag försökte gå in och gömma mig på rummet då mitt huvud och mina ögon hade tröttnat för dagen. Jag, Frida och Luisa somnade väl runt fyra någon gång och sov som små barn. 
 
I morse vaknade jag av att det small till ute, åskoväder... det händer med jämna mellanrum men alltid lika olägligt. Idag vill ju folk spendera dagen på stranden då alla är lediga. tji fick vi och nu ligger vi i varsin säng i vårt rum. Frida sover och jag ska spendera kommande timmarna med en film. 
 
Min jul var helt underbar, annorlunda men bra! Hoppas ni därhemma har haft en lika bra dag. Saknar mina nära och kära massor! Kram!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela