Sofie.

spindelbett, borttappat papper samt brännskada i armvecket.

Publicerad 2013-01-17 16:51:34 i Allmänt,

För er som inte vill ha mer info än min facebookstatus så kan ni sluta läsa nu.... 
 
Vaknade upp i morse och efter ett tag kollade jag på min arm och upptäckte tre prickar i en mycket fin triangel. En av prickarna är större och två mindre. Tror jag det va.. är för mörkt för att kolla nu. Givetvis gjorde jag det man inte ska göra och googlade på skiten, jag kom fram till att oavsett vad jag än gör så kommer jag dö och måste spendera hela natten vaken för att vakta Frida och Majk så dem inte också dör av min mördarspindel som jag har hittat på i min hjärna. Efter lite extra tänkande insåg jag att jag varken kommer dö eller förvandlas till en spindelkvinna utan att jag helt enkelt får gå till farbror doktorn om det blir svullet eller sprider sig eller armen börjar domna bort. Tills dess kan jag ta några djupa andetag och glömma min mördarspindel. 
 
Mitt andra äventyr idag var när jag och Tom som sagt skulle in till Edgecliff igen.. när man gör RSA(Responsible Service of Alcohol) så får man ett intyg på detta. Det intyget måste man ta med till postkontoret för att visa upp så dem kan scanna det så man inte hittar på saker och ting. Detta intyg tappade jag på vägen till Edgecliff från Bondi. Där stod jag som ett fån utan papper och insåg att jag åkt till Edgecliff i onödan när jag kunde legat på stranden för första gången denna veckan. FML! När jag lugnat ned mig och träffat en rolig prick på vägen tillbaka från Junction som gjorde min dag bra mycket roligare så insåg jag att dem måste ha mitt namn i någon sorts databas så jag kan få ett nytt intyg? Dem är väl inte idioter här heller.. 
 
Så till min sista incident för dagen. På jobbet så har vi en fritös, mycket bra givetvis. Till denna har vi en sorts sil-spade-grej som vi plockar upp falafel med. Sophie skulle idag på jobbet slänga gamla falafels i papperkorgen och då hon vänder sig om med sil-spade-grejen fylld med varm olja i högsta hugg står jag där med mitt armveck och ska stänga in sil-spade-grejen i armvecket och får därefter fruktansvärt ont och har numera ett superfint brännmärke i hela armvecket. Det gör inte ont längre men samtidigt är det inte superoptimalt att gå till stranden med detta imorgon. Kanske ska kolla med farbror doktorn om han har något för brännskador, vi är ju trots allt i ett land med väldigt tunt ozonlager så folk har ju bränt sig på andra saker än sil-spade-grejer(solen typ). 
 
Nu måste jag sova så jag får lite ordning på mig själv(dygnsrytmen mao) och imorgon kommer jag ha en bra mycket bättre dag än denna. Konstigt nog så är jag inte bitter, jag vet ju att det kommer en morgondag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela