Sofie.

förälskad och förvirrad

Publicerad 2013-07-26 03:50:13 i Allmänt,

Det som hände efter att jag lämnat Sydney sist hände så fort att jag knappt själv hängde med. Jag träffade Alex i Airlie beach, hittade ingen farm att jobba på och efter lite drygt en vecka så var jag tillbaka i Sydney igen med blandade känslor. Vad ska jag göra härnäst? Visum? Hur kommer allt lösa sig? Kommer det funka att jag bor hos Boaz och hans familj? Med andra ord mycket förväntningar och ovisshet. Det har funkat, jag jobbar och den som inte tror på att allt löser sig bara man vill missar mycket av livet. Jag älskar mitt liv i Australien och är inte på långa vägar redo att lämna det. Men om det är så det blir i Oktober så är det så det blir. Jag är förälskad i detta landet, mitt liv här och Boaz och hans familj tar hand om mig som om jag vore en av dem. Att ha en andra familj på andra sidan jorden är något som jag aldrig hade trott skulle hända mig. Några som respekterar mig, bjuder in mig och älskar mig. Precis som jag vet att min familj hade gjort med någon av mina kompisar. Jag ska börja uppdatera er med vad som händer igen. Jag ska börja lägga in bilder osv från allting. Jag har bara inte haft tid att göra detta ännu. Har haft alldeles för mycket i hjärnan som snurrat runt. Dags för mig att leva en dag i taget igen och njuta av min tid här. Jag har kanske trots allt bara 2,5 månad kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela