Sofie.

inte ett dugg klokare..

Publicerad 2013-03-05 02:18:41 i Allmänt,

är inte ett dugg klokare idag. om man kunde trolla fram pengar så jag kunde resa och sånt utan att jobba på farm hade det varit kanon. och nej, det är inte pga lathet jag inte vill jobba på farm det är på grund av översvämningar jag inte KAN jobba på farm. man kan väl lugnt säga att vädergudarna och jag inte riktigt alltid kommit överens här borta. samtidigt så råder det delade meningar mellan mitt huvud och mitt hjärta nu igen. hjärtat säger; åk hem till din familj och dina vänner. nästan hela hjärtat iallafall. medans hjärnan säger; du är här nu och det är nu du har chansen att göra något stort av det. herregud... kan dem inte bara vara överens någon gång?
 
starar idag ännu en sex-dagars period av jobb. men denna veckan kommer inte vara som alla andra då Tom inte jobbar med mig som vanligt. Inte ens kul att ännu en person som jag kommit sjukt nära på kort tid lämnar om ca två veckor. men annars så är det inget fel på livet om jag ska vara ärlig. sommaren är tillbaka(igen) så det är ju ett stort plus, undra när regnet väljer att attackera Sydney nästa gång. 
 
nu ska jag iallafall ta mig ner till min trogna vapendragara fridisen som redan ligger nere vid stranden och solar. frågor på detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela