Sofie.

5 November 2013

Publicerad 2013-11-05 09:13:21 i Allmänt,

Nu får det vara nog på detta hemska väder. Är så hösttrött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. 
 
Fick ett jättefint meddelande av min gamla chef som jag hade på mitt jobb i Australien i morse. Blir glad bara av att tänka på det, saknar alla så jättemycket och dem jag jobbade med blev som en extrafamilj för mig. Otroligt fina människor hela högen! Jag kommer ihåg denna dagen för ett år sedan så väl! Idag var det nämligen Melbourne Cup vilket är något slags hästrace av något slag då alla klär upp sig i fina kläder och tjejerna har diadem med små hattar på sig. Det var första eller möjligtvis andra veckan på jobbet för mig och Frida och vi satte oss som vanligt i vanen med gruppen på morgonen. På väg ut till bilen hör vi att vi ska åka och ta en öl innan jobbet och Frida utbrister: NU??? På riktigt västgötska vilket leder till att våran australienska jobbarkompis Sean skrattar om aldrig förr. Det var denna dagen uttrycket Right Nu? myntades och användes relativt flitigt under en period. Sagt och gjort åkte vi och drack öl innan våran sju timmars vandringsdag på jobbet. Det var varmt, soligt och helt underbart. Allting förutom jobbdelen haha! Och två dagar senare sa vi upp oss. 
 
Det är konstigt men jag minns saker så klart, som om jag fortfarande är där och då. I det ögonblicket med dem människorna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela