Sofie.

6 november 2013

Publicerad 2013-11-06 09:35:00 i Allmänt,

Jag anser att det finns många sätt att lära. Läsa, skriva, utföra. Men för att lära sig om sig själv och om sitt liv så tror jag att man måste göra misstag. Jag har gjort fruktansvärt många misstag i mitt liv, helt sjukt när jag tänker på det. Och i vissa fall sitter jag här än idag med konsekvenser. Misstag när det kommer till träning, hälsa, den sociala biten alla har vi gjort dem. Ofta vet man innan man ens gör misstagen att det är ett misstag ändå gör man det. Var längesen jag insåg att man kan aldrig bestämma åt en annan människa vad denne ska göra och ofta kommer man få sina råd bortviftade i ett par dagar, veckor, månader, år innan den andra personen bestämmer sig själv. För självklart är det också så att vi kan inte leva efter andras misstag utan vi måste lära oss själva och så småningom gör man det. 
 
är på jobbet nu och sitter på frukostrast, eftermiddagen ska jag enbart ägna åt mig själv. ska gå hem från jobbet, gå ut och springa, laga mat, ta ett bad och sova. ska se till att hålla mig så upptagen att jag inte hinner tänka för det orkar jag inte mer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela