Sofie.

hemma.

Publicerad 2012-12-05 05:15:14 i Allmänt,

jag känner mig hemma här nu. jag har en lägenhet, jobb, vänner, en vardag. jag vet att Falköping alltid kommer vara mitt hem i grund och botten men jag har inget emot att byta ut det emellanåt. jag sitter ibland och funderar på nästa vinter. nästa vinter som jag förmodligen kommer spendera hemma i Sverige i snö och slask. Det konstiga som slår mig är att det just nu känns overkligt att det är så det kommer vara. jag älskar mitt liv här, jag trivs med mig själv här, jag är tillfreds med allt. hemma fanns det alltid något som saknades eller någon. och givetvis saknar jag min familj och mina vänner när jag är i Sydney men när man reser bort så inser man ganska fort att dem finns alltid kvar där och följer ens äventyr. för att kunna njuta av denna upplevelsen så måste jag samtidigt vara här. jag måste på något sätt stänga av vissa saker för att kunna ta in allting här. jag kommer vara arg på mig själv om jag inte gör just detta. det var allt för denna gången nu dags att duscha bort all sand efter dagens äventyr och sen sova en stund innan jobbet. love u all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela