Sofie.

never again!

Publicerad 2012-12-04 11:13:14 i Allmänt,

nio jobbpass denna veckan minst förmodligen. Jag är medveten om att det inte alltid kommer se ut så men kom igen nu får det vara nog! ser det ut så nästa vecka också så får jag nog ta ett snack med mina kära arbetsgivare. samtidigt som dem 800 AUD jag tjänar denna veckan kommer sitta fint i plånboken nu inför julen! 
 
julen förresten. här i australien så känns det mest bara konstigt. julstämning finns det betydligt mindre än vanligt och trots flängandet mellan familjer hemma i Sverige på julen så saknar jag alla mina därhemma lite mer än vanligt när jag tänker på det. Vi tar saken i egna händer här nere. Eller ja egna och egna. Vi är ett gäng på 10 personer som ska samla ihop "traditionella" maträtter och lekar inför denna julen och fira den 24:e. Den 25:e när dem egentligen firar här så blir det partaj för våran del. Det bästa med 25:e i år är ju att det mesta är stängt förutom uteställen och dylikt och givetvis så håller stranden öppet för allmänheten om vädret tillåter. 
 
Imorgon är jag ledig på dagen och tänkte ta min reskompis och gå till stranden. Känner ingen som kan sola som denna människa och ska jag vara helt ärlig så känner jag mig blekare än när jag kom hit. sad but true. men vad gör det om hundra år? det ska jag tala om för er; INGENTING! 
 
I samband med allt jobb så frågade Frida mig häromdagen hur jag kände för en liten tripp till Bali och vem tackar nej till det? Planen är att vi vill åka i februari och vara där en vecka på semester och sen åka tillbaka. Det är inte farligt dyrt och när vi ändå är i "närheten" så varför inte. 
 
ta hand om er mina fina! 
 
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela