Sofie.

att veta..

Publicerad 2012-11-18 06:32:49 i Allmänt,

Det är när man sakta men säkert börjar känna igen sig själv som man vet att man tagit rätt beslut någonstans på vägen. Sen jag kom hit har mycket förändrats, jag har inga sömnproblem, jag har slutat bry mig om småsaker, jag tar varje dag som den kommer, jag stressar mindre... jag mår helt enkelt bättre. 
Jag har också lärt mig att tänka efter innan jag gör något, att lita på min egen magkänsla. Det har lett till att jag sluppit komma till det stadie då jag mår dåligt över något. Istället har jag förhindrat det genom att inte ge mig in i saker för snabbt. 
Hela atmosfären där vi befinner oss nu är annorlunda mot hemma. Här går folk i jeans och flip-flop. Människorna blandar hej vilt sina kläder för helt ärligt vem bryr sig om hundra år så länge man trivs i det? Alla hälsar på alla med frasen; Hi! How are you? eller Hi! How's it going? (hur man svarar på detta är fortfarande ett mysterium för oss då dem direkt efter fortsätter prata om annat). Det är inte helt ovanligt att man stannar till och spenderar en kvart med en helt främmande människa när man är ute och går. Det är heller inte helt ovanligt att man blir inbjuden till folk kors och tvärs bara för att alla tycker att det är kul att träffa nya människor. Om jag rannsakar mig själv är jag ganska säker på att jag inte hade betett mig likadant i Sverige. 
Missförstå mig inte, jag älskar mitt hem. Det är där jag har min familj och mina vänner det är där jag har min trygghet och självklart saknar man den samt er. Men denna resa och det jag upplever dagligen kommer hjälpa mig att växa som person. Det känner jag redan nu. 
 
Alla som känner mig vet att jag tänker mycket.. anledningen till bristen på inlägg i denna blogg är att jag inte längre tänker så mycket. Istället så gör jag saker, lär mig saker om mig själv och om andra samt försöker ta in så mycket som möjligt av denna upplevelsen varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund. Jag önskar att alla mina nära och kära får chansen att göra något liknande någon gång i livet för trots att jag bara är en månad in i detta äventyr (kom hit för EXAKT en månad sen ser jag nu när jag kollar på datumet) så vågar jag redan påstå att det är det bästa som hänt mig hittills i mitt liv. 
 
Hoppas allt är lika bra på hemmafronten som det är här. KRAM!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-11-19 18:19:02

Härligt Sofie, vi mår bra om du mår bra!! Älskar dig, KRAM!!

Svar: love u to!!
Sofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela