Sofie.

28 November 2013

Publicerad 2013-11-28 09:43:00 i Allmänt,

Ibland gör folk saker och ofta tror man sig veta hur man ska reagera och känna när det händer. Och när man vet vad man känner och tänker om det som hänt så kan man bearbeta det och gå vidare. Mitt dilemma är att jag sällan vet vad jag känner. jag reagerar, ventilerar mina tankar och sen sitter jag i en sits där jag inte vet hur jag ska agera och vad som faktiskt är den rätta vägen att gå och inte bara den enkla. ja jag vet att jag tänker på tok för mycket men kände idag när jag vaknade efter en natt med galet dålig sömn att jag har blivit bättre på att fokusera på den dag jag har framför mig. när jag nu sitter på jobbet har jag spenderat 2,5 timmar med att fokusera till 120% på mitt jobb och faktiskt inte tänkt på allt annat.
 
sen skall allting vägas upp med verkligheten och vad som är rätt och fel. för visst finns det rätt och fel, det finns det alltid sen har alla olika principer och det är en annan femma. jag hoppas att jag en vacker dag har blivit den personen som inte låter saker och ting trycka ner mig och få mig att må dåligt utan att jag bara kan gå vidare. ta mig själv ur situationen och reagera utefter det. ta ett djupt andetag och glömma dagens bekymmer, sluta älta och ta tag i nästa dags utmaningar. tills dess får ni stå ut med mig som denna ostabila, känsliga och ibland(allt mer än sällan) överdramatiska person som agerar först och tänker sen. 
 
lite roliga nyheter istället då. ringde till Christine på study abroad igår, fick en röst bakom de mail som skickats. en supertrevlig människa och det är inte utan att överdriva som jag är fruktansvärt avis på det jobb hon har. att få hjälpa till att förverkliga de drömmar som människor i min egen sits har. det är precis det jag skulle vilja göra i framtiden. iallafall så sa hon att UTS väntar sig min ansökan och att den skickas in på måndag. hon har nu all info hon behöver för att skicka in så nu är det bara för min del att vänta. jag är inte så bra på att vänta men det blir väl en bra övning för mig det här. håll alla tummar och tår ni har för mig därute!! 
 
Imorgon åker jag till Malmö och i detta fall är jag lite avis på mig själv för att jag ska göra det. ska bli så jävla kul och mysigt och allt däremellan. och ikväll är det slumberparty med mina fina hemma hos papi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela